עשר דרכים לנקוי כבד יום יומי

ניקוי כבד יום יומי

על מנת לתמוך בכבד על בסיס יומי ניתן לאמץ כמה מנהגים יומיים לתוך שגרת חיינו הלחוצה. בדרך זו נמנע מן הכבד להגיע למצב מצוקה אשר יתבטא בתסמינים עליהם דברתי בעבר.
  1. התחילו את היום בשתית לימון סחוט טרי בתוך מים חמים. ניתן להוסיף קורט של אבקת פלפל קאיין. המשקה הינו מנקה כבד וגורם לתגובה בסיסית בגוף .
  2. ניתן להתחיל את היום בשתית 20 מ"ל לימון סחוט טרי בשילוב 10 מ"ל שמן זית בכבישה קרה.
  3. לפני מקלחת הבוקר בצעו הברשה והמרצה של עור ע"י שפשוף נמרץ של הגפיים, על מנת לעורר את המערכת הלימפתית.
  4. בארוחת הבוקר מומלץ לשתות שייק המבוסס על ירקות ירוקים ופירות. בשייק זה יש לשלב מספר מזונות על (כל המרבה הרי זה משובח) כגון: ספירולינהכלורלה , קקאו גולמי, גוג'י ברי , מלברי בר, אבקת רימון וכו' .
  5. רצוי לשלב ירקות ממשפחת המצליבים, כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, צנון, כרוב ניצנים, גרגר הנחלים, קולרבי, חרדל. בירקות אלו הרבה פיטונוטריאנטים המסיעים לנקוי הכבד.
  6. מזונות מותססים כגון מלפפונים חמוצים או כרוב חמוץ (החמצה ללא חומץ) מכילים הרבה מאד אנזימים פרוביוטיים המסיעים לעיכול .
  7. כורכום במזון או כתוסף, הינו אנטי דלקתי, אנטי סרטני  ותורם ליצור גלוטטיון. יש לצרוך את הכורכום יחד עם מניע צ'י כגון פלפל חריף או ג'ינג'ר. גלוטטיון הינו אנטי אוקסידנט המיוצר בגוף ומסיע בשקום כבד. גם האבוקדו הינו מזון העשיר בגלוטטיון.
  8. שתית תערובת תה צמחים מנקים בין הארוחות.
  9. יש לצרוך מזונות העשירים בסיבים. סיבים אלו קושרים חומרים שאנו רוצים לסלק מן גוף כגון עודפי סוכר, עודפי כולסטרול ורעלנים נוספים. הסיבים עוזרים ומקלים ביציאות סדירות. בזמן עצירות חלק מן הרעלנים עלולים להספג חזרה לתוך הגוף. המזונות המומלצים הינם קטניות (בעקר עדשים בכל הצבעים),ירקות שורש, תפוחים, אגסים, שקדים ואבוקדו. כמו כן  ניתן לשלב במזון סובין חיטה, סובין שבולת שועל וקליפות פסיליום.
  10. פעילות גופנית נמרצת הגורמת להזעה. אנשים המוגבלים בתנועה יכולים להעזר בסאונה. פעילות פיזית אינטנסיבית גורמת לנקוי דרך העור והריאות.